Linki
Jeżeli chcesz dodać link do tej strony, lub jakiś link jest martwy
i powinien być usnięty lub poprawiony prosimy o powiadomienia na adres
zamieszczony do dole strony.
Game developing community network
- Kompletna strona dedykowana programowaniu gier w Allegro.
Możesz tam znaleźć programy napisane w Allegro, pomocną dokumentacje,
rozszerzenia biblioteki i rózne narzędzia.
Allegro's webring
- to webring Allegro. Stąd możesz dostać się na wiele innych stron o Allegro.
Xuti software
- Xuti software zostało stworzone, aby osługiwać dokumenty na temat Allegro
w języku portugalskim włączając podręczniki instalacji, tutoriale i oferując
przekompilowane RPMy dla Conectiva Linux.
Artykuły o Allegro
Gamasutra
- Allegro inspiruje nowe pokolenie niezależnych twórców (26/10/1999).
GameDev.net
- Wywiad z Shawn'em Hargreaves'em.
Linux Today
- Granie w gry Open Source (05/07/1999).
Here you have the original copy by Shawn.
Konkursy
Allegro Games Competition II
- Allegro Games Competition II.
The Allegro SpeedHack 1999
- Allegro SpeedHack 1999.
The Allegro SizeHack 2000
- Allegro SizeHack 2000.
The Allegro DemoHack 2000
- Allegro DemoHack 2000.
The Allegro SpeedHack 2001
- Allegro SpeedHack 2001.
The Allegro SizeHack3D 2001
- Allegro SizeHack3d 2001.
The Allegro Team Competition 2001
- Celem rozgrywki jest nie tylko wykazanie umiejętności programistycznych
róznych ludzi, lecz również promocja programowania w zespołach,
aby zwiększyć umiejętności organizacyjne. Aby uczynić to jeszcze bardziej
interesującym reguły mówią, że zespoły muszą być międzynarodowe.
The Pixelate Games Competition 2001
- Tym razem masz kilka miesięcy na zgłoszenie, ale czy to wystarczy?
IdeaHack 2001
- Nigdy nie znalazłeś właściwego konkursu ze względu na reguły?
Ten jest dla Ciebie: przed zgłoszeniem podajesz pomysł i
wymagania jakie będzie miała gra, a twoje zgłoszenie będzie
nagradzane zależnie od jakości wypełnienia zadania.
The Allegro SpeedHack 2002
- Allegro SpeedHack 2002.
BlitzHack 2003
- The BlitzHack is a six-hour-long Allegro-focussed game programming
competition, in which entrants strive to make the best game possible
with extremely limited time constraints using a shared backstory
as a theme and basis for the game, a shared media set, and a shared
code snippet set.
Programowanie
C-scene
- Dokumentacja i źródła o programowaniu w C / C++.
Flipcode
- Nowości i zasoby o projektowaniu gier.
Linux Game Development Center
- Strona poświęcona programowaniu gier dla Linuxa.
Programmer's Heaven
- Zawiera różne źródła o programowaniu gier.
Game Programming Resources
- Strona dedykowana programowaniu gier. Zawartość po portugalsku.
Pixelate
- Magazyn gier online rozpoczęty w Marcu 2001, który rośnie w wielości i
jakości pomocy dla społeczności Allegro.
Allegro bindings for other languages
PyAllegro
- Quite a simple binding wrapping most of Allegro functions, making
them available to Python programmers.
Bigloo-Allegro
- This is an abandoned Bigloo (a Scheme compiler)
binding.
Perl
- A Perl interface to Allegro written by Colin O'Leary.
Scheme->C compiler bindings
- Bindings of Allegro 5 to three Scheme->C compilers
(CHICKEN, Gambit-C and Bigloo) written by
Peter Wang, as a proof-of-concept. Note that Allegro 5 is still under development.
alBitmap
- alBitmap is a C++ Wrapper for the Allegro BITMAP datatype. Features
built-in memory allocation/deallocation, inlined functions for
bitmap creation, loading, saving, blitting, comparing, plus some
convenience functions for printing text with STL's string type.
Biblioteki
Mesa
- Mesa jest bezpłatną implementacją (na licencji GPL) API OpenGL.
OpenGL
- Strona SGI o OpenGL.
SVGAlib
- Linux SuperVGA Graphics Library. Ponieważ SVGAlib jest dosyć rozbudowane, Allegro
może używać go jako sterownika, aby dotrzeć do ludzi używających różnego sprzętu.
Linux Framebuffer
- Linux Framebuffer to kolejny sterownik Allegro, który umożliwia bezproblemowe
uruchamianie programów trybie użytkownika.
SDL
- Simple DirectMedia Layer to miedzyplatformowa biblioteka multimedialna napisana w C,
która była używana do przenoszenia wielu gier napisancyh pod DirectX na inne
platformy.
Clanlib
- Clanlib to zastaw narzędzi niskiego i wysokiego poziomu napisany w C++.
Zdecydowanie większy od Allegro, zawiera rzeczy typu skrypty lub obsługa sieci.
Plib
- Pakiet przenośnych bibliotek do programowania gier z interfejsem C++,
zorientowana na gry 3d (poprzez OpenGL).
TinyPTC
- TinyPTC to miedzyplatformowa biblioteka framebuffera z prostym API
(część OpenPTC). Wspiera kilka wyjść takich jak: XLib, XShm, XDbe, XDga 1/2, itp...
Automatycznie zarządza konwersją głębi kolorów, jeżeli taka jest potrzebna.
Kompilatory.
DJGPP
- A DOS port of the GNU Compiler Collection (GCC). It's an excellent compiler
which comes with a big number of tools. It's supported by all Allegro versions.
Mingw
- A Windows port of the GNU compiler collection (GCC). It's supported by the
4.x or newer versions.
Różne
FreeBE/AF
- To niskopoziomowy interfejs sterownika grafiki.
Zapewnia te same możliwości co VESA 3.0 i dodaje możliwość akceleracji
2D w sposób efektywny i przenośny, co oznacza, że sterowniki pracują
pod DOSem i Linuksem. W zależności od sposobu napisania.
Slashdot
- Nowinki i plotki o Linuxie i świecie komputerów.
Da Linux French Page
- Strony z informacjami o Linuxie po francusku.
Google
- Jedna z najlepszych wyszukiwarek.
XFree86
- Darmowa implementacja X Window System działająca na wielu platformach.
The Graphic File Formats Page
- Dobre źródło formatów plików, specyfikacji bitmap 2D, modeli 3D
i animacji, narzędzi, informacji, źródeł, FAQ...
|